Ekonomi

Mobil uygulama pazarı 3 yılda 600 milyar doları aşacak

Mobil uygulama pazarındaki ana gelir modeli, uygulama içi satın almalardır.

Mobil uygulama pazarı, teknolojinin gelişimine paralel olarak kesintisiz büyümeye devam ediyor. 2026 yılında taşınabilir uygulama pazarının 614 milyar doları geçmesinin beklendiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, buradaki ana gelir modelinin uygulama için satın almalar olduğunu söyledi. Kaplan, Google Play’deki uygulamaların yüzde 97’sinin, App Store’daki uygulamaların ise yüzde 94’ünün ücretsiz olarak indirildiğine dikkat çekti. Dijital Pazarlama Okulu olarak bu stratejileri mobil uygulama müşterilerimize uyguluyor ve maliyetlerini düşürerek daha yüksek kitlelere ulaşmalarını sağlıyoruz.”

Günlük hayatımızın en değerli modüllerinden biri haline gelen taşınabilir uygulamalar,   gün geçtikçe daha büyük bir ekonomi haline gelmektedir. Ciro açısından en büyük segmentlerden biri haline gelen taşınabilir uygulama pazarı, 2022 yılını 451 milyar dolarlık ciro ile kapattı. Yapılan araştırmalara göre taşınabilir uygulama pazarı önümüzdeki yıllarda da hızla büyümeye devam edecek. Konu hakkında yorum yapmak Dijital Pazarlama Okulu Kurucu Yasin Kaplanmobil uygulama pazarının 2026 yılında 614 milyar doları aşacağını söyledi.

Mobil kullanımının her geçen gün arttığını vurgulayarak günlük hayatımızın en değerli modüllerinden biri haline geldi. Yasin KaplanÖzellikle metaverse, NFC ve yapay zeka gibi kavramların hayatımıza girmesiyle mobil uygulama pazarının gelişeceğini ve bu yeni teknolojilere uyumlu hale geleceğini görüyoruz” dedi.

“Ana gelir modeli uygulama içi satın almalar”

Şu anda sadece Google Play mağazasında 3,8 milyon aktif uygulama olduğuna dikkat çekiyor. Yasin Kaplan, “Buradaki uygulamaların yüzde 85’i genel uygulamalar ve yüzde 15’e tekabül eden 537.000’i oyun uygulamaları. Mağaza, e-ticaret ve haber siteleri gibi içeriklerden oluşan 3,2 milyon uygulamanın yaklaşık yüzde 97’si Google Play üzerinden ücretsiz olarak indirilebiliyor. Burada ana gelir modeli devreye giriyor, indirdikten sonra yapılan oyun ve uygulama satın alımları. Yalnızca Mart ayında Google Play’de 82 bin 243 yeni uygulama yayınlandı. App Store’da 1,7 milyon uygulama var. Bunların 1,5 milyonu oyun dışı uygulama, 216 bini ise oyun uygulaması. Buradaki uygulamaların yüzde 96’sı ücretsiz olarak indirilebilir. App Store’da geçen ay yayınlanan uygulama sayısı 32 bin 986. Bu veriler, iOS’ta uygulama yayınlamanın hem yazılım teknolojisi hem de siyasi açıdan Google Play’e kıyasla daha zor olduğunu gösteriyor” dedi. .

“Dijital pazarlama stratejilerimizle maliyetleri düşürüyoruz”

App Store’daki uygulamanın maliyetinin Android’den daha pahalı olduğuna dikkat çeken Yasin Kaplan, Şu ifadeleri kullandı: “Dijital pazarlama stratejileri ile uygulamaları kullanıcılara daha fazla sunmak veya mevcut uygulamayı indiren kullanıcıların uygulamaları daha fazla kullanabilmesi için Google ve Meta’da karşımıza çıkan dijital pazarlama stratejileri var. Dijital Pazarlama Okulu olarak bu stratejileri taşınabilir uygulama müşterilerimize uyguluyor ve maliyetlerini düşürerek daha yüksek kitlelere ulaştırıyoruz. Aynı zamanda taşınabilir uygulama pazarlaması konusunda eğitimler vererek taşınabilir uygulama pazarına katkı sağlıyoruz” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu