Ekonomi

TARSİM’den deprem bölgesine bugüne kadar 4.2 milyon TL ödeme

Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremler nedeniyle 619 bin 766 büyükbaş, küçükbaş ve kümes hayvanı, 4 bin 254 kovan ve 107 dönüm arazi zarar gördü.

Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM), deprem bölgesinde bu zamana kadar 148 hasar için 4,2 milyon TL ödeme yaptı.

TARSİM, Türkiye’nin büyük bir afet yaşadığı 6 Şubat’ta Kahramanmaraş’ın Pazarcık ve Elbistan ilçelerinde meydana gelen merkez üssü Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kilis, Malatya, Osmaniye, Şanlıurfa ve Elazığ’da etkili oldu. . TARSİM heyetinin depremlerin ardından deprem bölgelerini ziyaret ederek bölgede birebir incelemelerde bulunduğu, Şanlıurfa, Malatya ve Adana Bölge Müdürlüklerinin hasar tespit çalışmaları ve risk inceleme süreçlerine bizzat katıldığı kaydedildi.

Uzman atamaları hızlı bir şekilde gerçekleştirildi

Açıklamada, depremlerin ardından gelen hasar bildirimleri doğrultusunda bilirkişi atamalarının hızlı bir şekilde gerçekleştirildiği belirtilirken, şunlar kaydedildi:

Örneğin; Köy Bazlı Kuraklık Sigortasında Adana, Adıyaman, Antalya, Aydın, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kilis, Mardin, Mersin, Muğla, Osmaniye, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illerinde arpa, buğday, çavdar, tritikale, yulaf eserler ve sertifikalı tohum eserler için bu politika son tarihler 24 Şubat’a kadar uzatılmıştır.

Hayvan Hayat Sigortası şubesinde hasar tespit sisteminde aksama olmaması için depremin olduğu çevre illerden bilirkişiye takviye sağlandı.

“27 milyon 477 bin 115 TL ek hasar ödemesi öngörülüyor”

Açıklamada, deprem bölgesinden bugüne kadar tüm tarım sigortaları branşlarında 3.269 adet hasar bildiriminin alındığı belirtilirken, şu ifadelere yer verildi:

1.534 adet evrakın süreci tamamlanmış olup, 1.587 adet evrakın süreci devam etmektedir. Deprem nedeniyle 619 bin 766 büyükbaş, küçükbaş ve kümes hayvanı, 4 bin 254 kovan ve 107 dönüm arazi zarar gördü. Büyükbaş ve küçükbaş hayat sigortası branşlarında Diyarbakır, Kahramanmaraş, Gaziantep, Adıyaman, Hatay, Malatya, Kilis ve Şanlıurfa’da 124 adet hasar evrakının işlemleri tamamlanmış, üreticilere 929.476 TL hasar ödemesi yapılmıştır.

Kanatlı hayat sigortası branşında Malatya’da 15 adet hasar belgesinin işlemleri tamamlandı, üreticilere 2 milyon 380 bin 637 TL ödeme yapıldı. Sera Sigortası şubesinde Hatay ve Kahramanmaraş’ta 4 adet hasar belgesinin işlemleri tamamlanarak 840 bin 300 TL hasar ödemesi yapıldı. Tarım sigortaları branşlarında bu zamana kadar 148 adet hasar belgesi için toplam 4 milyon 248 bin 748 TL hasar ödemesi yapıldı. Ayrıca değerlendirmesi devam eden toplam 3 bin 121 adet hasar bildirimi için 27 milyon 477 bin 115 TL ek hasar ödemesi yapılacağı öngörülüyor.

Öncelik deprem bölgesinden gelen bildirimlere verilir.

Öncelik deprem bölgesinden gelen bildirimlere verilir.

Açıklamada, hasar bildirimlerinin IVR’de TARSİM Taşınabilir, BİP Danışmanlık Sınır, “www.tarsim.gov.tr” ve 7/24 hizmet veren “0850 250 82 77” numaralı Davet Merkezi ( Sesli Yanıt Sistemi) Bitki ve Sera Sigortası branşları. adresinden de hasar tespiti yapılabileceği bildirildi. Açıklamada, tüm tarım sigortalarında hasar talep edilmesi durumunda 7/24 hizmet veren 0850 250 82 77 numaralı Davet Merkezi aracılığıyla özellikle depremden etkilenen bölgedeki sigortalı üreticiler için organize edildiği belirtildi. şubeler ve canlı bir temel elde edilebilir:

Bitki ve Sera Sigortası branşlarında; Olağan kurallarda hasar bildirimleri dijital kanallar ve acenteler üzerinden veya davet merkezi aranarak IVR (Sesli Yanıt Sistemi) üzerinden oluşturuluyordu. Ancak sarsıntı nedeniyle poliçe numarasını bilmeyen, acentesine ulaşamayan veya internete giremeyen üreticiler için Davet Merkezi’nden müşteri temsilcileri tarafından canlı destek sağlanmakta ve hızlı bir şekilde hizmet verilmeye başlanmıştır. dosya talepleri.

Özellikle hayvan hayat branşında, küpe numarası bildirim yapılırken paylaşılması gerekirken, hayvan kulak küpesini bilmeyen yetiştiriciler için poliçede rastgele bir hayvan üzerinde ihbar kaydı oluşturularak hasar tespit süreçlerine hız kazandırılmıştır. sayısını ve kısa sürede bilirkişi atamasını yapmaktır. Ayrıca deprem bölgelerinden Davet Merkezi’ni tekrar arayan veya sigortalıların diğer kanallardan ilettikleri taleplere öncelik verilerek kısa sürede cevap verilmesi sağlanmıştır.

haberikizdere.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu